Двигателят FIRE на Фиат Уно, технологичното бижу на FIAT
-
FIRE NG
- Администратор
- Мнения: 308
- Регистриран на: 31 Мар 2007, 19:20
- Местоположение: София
Двигателят FIRE на Фиат Уно, технологичното бижу на FIAT
Двигателят FIRE на Фиат Уно, технологичното бижу на Fiat Group/FCA.
Роботите влизат във футуристичния завод Termoli 3, създаден специално през 1985 г. за изграждането на новия двигател FIRE, чиято история е тясно свързана с Фиат Уно/Fiat Uno. Всъщност това беше първият автомобил на Fiat, оборудван с това италианско инженерно бижу, произвеждано в продължение на 39 години и в над 26 милиона бройки. Името му е акронимът на Fully Integrated Robotized Engine и се отнася до иновативния метод, с който е създаден, т.е. системата Robogate на Comau S.p.A.
Вероятно всеки в Италия е карал кола с FIRE двигател!
769 cc., 999 cc., 1108 cc., 1242 cc. и 1368 cc., 8V и 16V, SOHC или DOHC, атмосферен или с Turbo, от 34 до 180 к.с.

Въпреки, че е изключително често срещан и неатрактивен, той вероятно е един от най-подходящите двигатели в историята.
В сравнение с предишния двигател, използван във от Fiat Group, новият FIRE е по-компактен и по-лек (само 69 кг.), с по-опростена във философията на конструкцията (95 компонента по-малко), по-модерен (преминаване от система с долен разпределителен вал OHV към разпределителна система с горен разпределителен вал OHC), по-надеждни и по-лесни за сглобяване. Накратко, проект с голяма дълготрайност и моторно инженерство, който е синоним на надеждност и качество.
Той е чудо на инженерството и простотата (273 части), роботизираното производство (107,5 минути за построяване на един двигател), което води до забележителна производителност и изключителна надеждност за неговите размери, като същевременно поддържа изключително ниски експлоатационни разходи.
Най-новите версии дори имат електро-хидравлична система за управление на клапаните "MultiAir", което по същество е хидравлична система между гърбицата и клапана, с възможност за промяна на момента на отваряне и затваряне на всмукателните клапани, както и на тяхното повдигане, дори отваряне на клапана два пъти по време на фазата на всмукване и позволява на двигателя да работи без въздух.
Източник:
https://www.passioneautoitaliane.com
Роботите влизат във футуристичния завод Termoli 3, създаден специално през 1985 г. за изграждането на новия двигател FIRE, чиято история е тясно свързана с Фиат Уно/Fiat Uno. Всъщност това беше първият автомобил на Fiat, оборудван с това италианско инженерно бижу, произвеждано в продължение на 39 години и в над 26 милиона бройки. Името му е акронимът на Fully Integrated Robotized Engine и се отнася до иновативния метод, с който е създаден, т.е. системата Robogate на Comau S.p.A.
Вероятно всеки в Италия е карал кола с FIRE двигател!
769 cc., 999 cc., 1108 cc., 1242 cc. и 1368 cc., 8V и 16V, SOHC или DOHC, атмосферен или с Turbo, от 34 до 180 к.с.

Въпреки, че е изключително често срещан и неатрактивен, той вероятно е един от най-подходящите двигатели в историята.
В сравнение с предишния двигател, използван във от Fiat Group, новият FIRE е по-компактен и по-лек (само 69 кг.), с по-опростена във философията на конструкцията (95 компонента по-малко), по-модерен (преминаване от система с долен разпределителен вал OHV към разпределителна система с горен разпределителен вал OHC), по-надеждни и по-лесни за сглобяване. Накратко, проект с голяма дълготрайност и моторно инженерство, който е синоним на надеждност и качество.
Той е чудо на инженерството и простотата (273 части), роботизираното производство (107,5 минути за построяване на един двигател), което води до забележителна производителност и изключителна надеждност за неговите размери, като същевременно поддържа изключително ниски експлоатационни разходи.
Най-новите версии дори имат електро-хидравлична система за управление на клапаните "MultiAir", което по същество е хидравлична система между гърбицата и клапана, с възможност за промяна на момента на отваряне и затваряне на всмукателните клапани, както и на тяхното повдигане, дори отваряне на клапана два пъти по време на фазата на всмукване и позволява на двигателя да работи без въздух.
Източник:
https://www.passioneautoitaliane.com
Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS