Autobianchi: Историята на марката, която революционизира малките автомобили
-
FIRE NG
- Администратор
- Мнения: 308
- Регистриран на: 31 Мар 2007, 19:20
- Местоположение: София
Autobianchi: Историята на марката, която революционизира малките автомобили
Autobianchi е италианска автомобилна марка, която, макар и никога да не достига славата на гиганти като Fiat, Lancia или Alfa Romeo, успява да си извоюва уникално място в автомобилната история. Нейната история е пример за това как иновациите, качеството и смелият дизайн могат да оставят незаличима следа.
Раждането на един съюз
Историята на Autobianchi започва през 1955 г., благодарение на изключително съвместно предприятие между три стълба на италианската индустрия:
- Bianchi: историческа компания, известна със своите велосипеди, но която също така има солиден опит в производството на автомобили и търговски превозни средства.
- Pirelli: известният производител на гуми.
- FIAT: торинският гигант, който осигури капитала и огромния си опит в сектора.
Целта на това партньорство беше ясна: да се създаде компания, която произвежда автомобили от висок клас, предназначени за по-взискателна аудитория, търсеща нещо повече от обикновен компактен автомобил. За разлика от Fiat, Autobianchi се фокусира върху иновативни, луксозни и технологично напреднали модели, насочени към нишов пазар.
Ранни успехи и иновации
Първият модел, Bianchina, е пуснат на пазара през 1957 г. Базиран на механиката на Fiat 500, Bianchina се откроява с по-елегантния и изискан дизайн, с луксозни покрития, които го превръщат в „малък флагман“ за града. Bianchina е голям успех и се превръща в символ на италианския икономически бум.
Истинският скок в качеството дойде с Primula от 1964 г. Този автомобил беше истинска революция: това беше първият автомобил с предно предаване и напречно разположен двигател на групата Fiat. Тази конфигурация, която по-късно ще бъде възприета от почти всички съвременни автомобили, увеличи максимално вътрешното пространство и подобри поведението на пътя. Primula демонстрира способността на Autobianchi да бъде лаборатория за иновации за групата Fiat.
Ерата на прототипите и интеграцията с Lancia
През 1967 г. Autobianchi е изцяло придобита от Fiat. Под новото ръководство компанията продължава да настоява за иновации, особено с въвеждането на нови модели. През 1969 г. A111 е средно голям седан, който включва механиката на Primula, но е проектиран за по-зряла и традиционна аудитория.
Най-известният модел, който определя цяло поколение, обаче е A112. Лансиран през 1969 г., A112 е малък градски автомобил, по-изтънчена алтернатива на Fiat 127. Компактният му размер, лесното управление и елегантният му дизайн го превръщат в икона. Спортните версии на Abarth, в частност, печелят сърцата на ентусиастите, превръщайки се в еталон за малки спортни автомобили от 70-те и 80-те години на миналия век.
В средата на 70-те години на миналия век Fiat решава да интегрира Autobianchi в групата Lancia. По този начин миланската марка се превръща в продължение на гамата на Lancia, фокусирайки се върху компактни, луксозни модели като A112, докато Lancia се грижи за по-големите и престижни модели.
Лебедовата песен: Autobianchi Y10
Последната глава в историята на Autobianchi е Y10, представен през 1985 г. Проектиран да замени A112, Y10 е малък, луксозен автомобил с обсесивно внимание към детайлите и отличителен, почти квадратен стил, който го прави уникален. Y10 се продава в Италия под марката Autobianchi, докато на всички останали европейски пазари се предлага като Lancia Y10. Това бележи началото на края за марката.
През 1995 г. производството на Y10 е преустановено и неговият наследник, Lancia Y, се продава по целия свят само под марката Lancia. Името Autobianchi изчезва от пазара, но не и от паметта на ентусиастите.
Наследството на Аутобианки
Autobianchi беше много повече от просто марка: това беше тестова площадка за Fiat Group, лаборатория, където се експериментираха с нови технологии и дизайнерски концепции. Автомобилите ѝ, от Bianchina до Y10, бяха синоним на елегантност, иновации и качество, демонстрирайки, че дори малка кола може да бъде замислена и построена като произведение на изкуството.
Източник:
https://www.passioneautoitaliane.com
Раждането на един съюз
Историята на Autobianchi започва през 1955 г., благодарение на изключително съвместно предприятие между три стълба на италианската индустрия:
- Bianchi: историческа компания, известна със своите велосипеди, но която също така има солиден опит в производството на автомобили и търговски превозни средства.
- Pirelli: известният производител на гуми.
- FIAT: торинският гигант, който осигури капитала и огромния си опит в сектора.
Целта на това партньорство беше ясна: да се създаде компания, която произвежда автомобили от висок клас, предназначени за по-взискателна аудитория, търсеща нещо повече от обикновен компактен автомобил. За разлика от Fiat, Autobianchi се фокусира върху иновативни, луксозни и технологично напреднали модели, насочени към нишов пазар.
Ранни успехи и иновации
Първият модел, Bianchina, е пуснат на пазара през 1957 г. Базиран на механиката на Fiat 500, Bianchina се откроява с по-елегантния и изискан дизайн, с луксозни покрития, които го превръщат в „малък флагман“ за града. Bianchina е голям успех и се превръща в символ на италианския икономически бум.
Истинският скок в качеството дойде с Primula от 1964 г. Този автомобил беше истинска революция: това беше първият автомобил с предно предаване и напречно разположен двигател на групата Fiat. Тази конфигурация, която по-късно ще бъде възприета от почти всички съвременни автомобили, увеличи максимално вътрешното пространство и подобри поведението на пътя. Primula демонстрира способността на Autobianchi да бъде лаборатория за иновации за групата Fiat.
Ерата на прототипите и интеграцията с Lancia
През 1967 г. Autobianchi е изцяло придобита от Fiat. Под новото ръководство компанията продължава да настоява за иновации, особено с въвеждането на нови модели. През 1969 г. A111 е средно голям седан, който включва механиката на Primula, но е проектиран за по-зряла и традиционна аудитория.
Най-известният модел, който определя цяло поколение, обаче е A112. Лансиран през 1969 г., A112 е малък градски автомобил, по-изтънчена алтернатива на Fiat 127. Компактният му размер, лесното управление и елегантният му дизайн го превръщат в икона. Спортните версии на Abarth, в частност, печелят сърцата на ентусиастите, превръщайки се в еталон за малки спортни автомобили от 70-те и 80-те години на миналия век.
В средата на 70-те години на миналия век Fiat решава да интегрира Autobianchi в групата Lancia. По този начин миланската марка се превръща в продължение на гамата на Lancia, фокусирайки се върху компактни, луксозни модели като A112, докато Lancia се грижи за по-големите и престижни модели.
Лебедовата песен: Autobianchi Y10
Последната глава в историята на Autobianchi е Y10, представен през 1985 г. Проектиран да замени A112, Y10 е малък, луксозен автомобил с обсесивно внимание към детайлите и отличителен, почти квадратен стил, който го прави уникален. Y10 се продава в Италия под марката Autobianchi, докато на всички останали европейски пазари се предлага като Lancia Y10. Това бележи началото на края за марката.
През 1995 г. производството на Y10 е преустановено и неговият наследник, Lancia Y, се продава по целия свят само под марката Lancia. Името Autobianchi изчезва от пазара, но не и от паметта на ентусиастите.
Наследството на Аутобианки
Autobianchi беше много повече от просто марка: това беше тестова площадка за Fiat Group, лаборатория, където се експериментираха с нови технологии и дизайнерски концепции. Автомобилите ѝ, от Bianchina до Y10, бяха синоним на елегантност, иновации и качество, демонстрирайки, че дори малка кола може да бъде замислена и построена като произведение на изкуството.
Източник:
https://www.passioneautoitaliane.com
Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS