Проблеми със скоростната кутия
Проблеми със скоростната кутия
Здравейте,
Имам едно уно което не е ремонтирано от 5-6 год.,
на двигател е перфектен, но на ходова част е под всякаква критика
лека полека го стягам, смених -лагери-шарнири-накрайници-носачи-амортисьори, обаче гадинката пак вози като каруца,
а и нещо трудничко включва 1-ва, не знам но съединителя ми отделя рано.
Ще ви бъда благодарен ако дадете съвети.
Имам едно уно което не е ремонтирано от 5-6 год.,
на двигател е перфектен, но на ходова част е под всякаква критика
лека полека го стягам, смених -лагери-шарнири-накрайници-носачи-амортисьори, обаче гадинката пак вози като каруца,
а и нещо трудничко включва 1-ва, не знам но съединителя ми отделя рано.
Ще ви бъда благодарен ако дадете съвети.
Re: проблеми със скоростната кутия
lacho написа:Здравейте,
Имам едно уно което не е ремонтирано от 5-6 год.,
на двигател е перфектен но на ходова част е под всякаква критика
лека полека го стягам, смених -лагери-шарнири-накрайници-носачи-амортисьори, обаче гадинката пак вози като каруца,
а и нещо трудничко вклчва 1-ва, не знам но съединителя ми отделя рано.
Ще ви бъда благодарен ако дадете съвети.
Масло, синхронизатори...много работи можеа и нещо трудничко включва 1-ва-не знам но съединителя ми отделя рано...
да са...а съединителя се регулира...успех!
Fiat UNO 55s, мирише бензина!
А възможно ли е трудното вкл-на 1-ва да се дължи на мекия съединител
защото твърдия съединител спомага за притискането на феродовия диск и така го износва по-бързо.
предпочитам съединителя да е мек - но проблема с 1-ва скорост може би идва от него
ЗНАМ ЛИ?!
да не би при всяко Уно 1-ва да влиза по-трудно????????
защото твърдия съединител спомага за притискането на феродовия диск и така го износва по-бързо.
предпочитам съединителя да е мек - но проблема с 1-ва скорост може би идва от него
ЗНАМ ЛИ?!
да не би при всяко Уно 1-ва да влиза по-трудно????????
..не мисля че ти е от мекия съединител, за отделянето на съединителя ти трябват 5-6 мм(за да включиш на скорост),а ти като го натегнеш...ще ти боксува..а може и да скьсаш жилото..най-вероятно ти е синхронизатора на 1-ва предавка!!!lacho написа:А възможно ли е трудното вкл-на 1-ва да се дължи на мекия съединител
защото твърдия съединител спомага за притискането на феродовия диск и така го износва по-бързо.
предпочитам съединителя да е мек - но проблема с 1-ва скорост може би идва от него
ЗНАМ ЛИ?!
да не би при всяко Уно 1-ва да влиза по-трудно????????

Fiat UNO 55s, мирише бензина!
Аз преди време имах подобен проблем. На мен започна трудно да ми влиза втора, с времето направо спря да влиза, а четвърта стана трудна и прибирам се аз в Смолян, разкачвам всичките щанги, свалям скоростната и като движиш лостчето отгоре всичко е ОК влизат си скоростите идеално. Какво се оказа,(ще се опитам да ти обясня, но не гарантирам че ще е разбираемо
) има една вертикална ос в метален кожух закрепена с два болта към кутията, тази ос предава движението на щангата закрепена за лоста, към самата скоростна кутия. Триенето на тази ос спрямо кожуха и става посредством едни пластмасови втулки, които при мен така бяха спекли, че накрая в едната посока почти нямаше никакъв ход, смених я (така и не можа да се раздвижи) и всичко вече е наред.
Ако имаш под ръка канал вземи откачи щангите и пробвай дали тази ос се движи свободно или затяга, аз не се бях сетил и си направих едно профилактично сваляне на скоростна кутия

Ако имаш под ръка канал вземи откачи щангите и пробвай дали тази ос се движи свободно или затяга, аз не се бях сетил и си направих едно профилактично сваляне на скоростна кутия
