Как работи технологията Mild Hybrid на Fiat Panda и 500
-
FIRE NG
- Администратор
- Мнения: 308
- Регистриран на: 31 Мар 2007, 19:20
- Местоположение: София
Как работи технологията Mild Hybrid на Fiat Panda и 500
Хибридната душа на Fiat Panda и 500:
Как работи технологията Мек Хибрид/Mild Hybrid
Революцията в електрификацията на Fiat стартира с два от най-емблематичните модели на компанията: Fiat Panda и Fiat 500. Чрез внедряването на система Mild Hybrid (MHEV), тези автомобили предлагат по-ефективно шофиране, намалявайки разхода на гориво и емисиите без необходимост от външно зареждане. В основата на тази иновация е новият бензинов двигател FireFly, инженерно чудо, което съчетава традиция и модерност.
Модерно сърце, което почита миналото: двигателят FireFly

В сърцето на хибридната система е новият 1,0-литров 3-цилиндров двигател от семейството FireFly, наследник на легендарния двигател Fire, който е задвижвал милиони автомобили Fiat. Този двигател осигурява максимална мощност от 70 к.с. (51,5 kW) при 6000 об/мин и въртящ момент от 92 Nm при 3500 об/мин, стойности, които осигуряват отлична пъргавина в градския трафик.
Архитектурата му е проектирана така, че да увеличи максимално топлинната ефективност и да сведе до минимум триенето. Цилиндровата глава с два клапана на цилиндър и система за безстепенно променливо газоразпределение и компактната горивна камера работят заедно, за да постигнат високо съотношение на компресия (12:1). Това, в комбинация с външния EGR клапан за рециркулация на отработените газове, оптимизира производителността на двигателя. Освен това, картерът от лята алуминиева сплав, създаден в сътрудничество с Teksid, допринася за ниско тегло от само 77 кг, подобрявайки както отзивчивостта на автомобила, така и намалявайки разхода на гориво.
Сърцето на системата: BSG и неговата батерия
Магията на хибрида се проявява чрез системата BSG (Belt-integrated Starter Generator).
Това устройство, монтирано директно върху двигателя и свързано чрез спомагателния ремък, изпълнява двойна функция:
- Рекуперация на енергия: По време на спиране и забавяне, BSG действа като генератор, възстановявайки кинетичната енергия, която иначе би била загубена.
- Подпомагане на двигателя: Рекуперираната енергия се съхранява в литиева батерия с капацитет 11 Ah. Този резерв се използва за осигуряване на пиково увеличение на мощността от 3,6 kW по време на ускорение, подпомагайки двигателя с вътрешно горене и намалявайки натоварването му.
BSG също така управлява бързото и безшумно рестартиране на двигателя след спиране, например на светофар.
Режим на движение по инерция за ефективно шофиране
Един от най-иновативните аспекти на тази технология е възможността за движение в режим „по инерция“. Благодарение на индикацията на арматурното табло, водачът може да постави трансмисията в неутрално положение под 30 км/ч. В тази фаза бензиновият двигател се изключва и всички функции на автомобила (хидравлично управление, спирачки, аудио система) продължават да се захранват от литиево-йонната батерия, което осигурява пълен контрол и значителни икономии на гориво.
6-степенната скоростна кутия и обща оптимизация
Системата „мек хибрид“ е съчетана с еволюция на 6-степенната ръчна скоростна кутия C514.
Тази скоростна кутия е оптимизирана за подобряване на ефективността и комфорта при шофиране:
- Новите компоненти с ниско триене и специфичната смазка намаляват загубите на енергия.
- По-дългата шеста предавка спомага за ограничаване на разхода на гориво при извънградски маршрути.
- Понижаването на целия силов агрегат с 45 мм спомага за понижаване на центъра на тежестта на автомобила, подобрявайки стабилността и поведението на пътя.
Модулна архитектура за бъдещето
Двигателят FireFly е част от ново семейство двигатели, разработени от FCA, за да бъдат модулни и адаптивни към различни приложения.
Тази базова структура осигурява не само ефективност и производителност, но и стандартизация, която улеснява производството и проправя пътя за бъдещи разработки, потвърждавайки ангажимента на Fiat към все по-ефективно и устойчиво бъдеще на мобилността.
Източник:
https://www.passioneautoitaliane.com
https://www.tjvickers.co.uk/fiat/-hybrid
Как работи технологията Мек Хибрид/Mild Hybrid
Революцията в електрификацията на Fiat стартира с два от най-емблематичните модели на компанията: Fiat Panda и Fiat 500. Чрез внедряването на система Mild Hybrid (MHEV), тези автомобили предлагат по-ефективно шофиране, намалявайки разхода на гориво и емисиите без необходимост от външно зареждане. В основата на тази иновация е новият бензинов двигател FireFly, инженерно чудо, което съчетава традиция и модерност.
Модерно сърце, което почита миналото: двигателят FireFly

В сърцето на хибридната система е новият 1,0-литров 3-цилиндров двигател от семейството FireFly, наследник на легендарния двигател Fire, който е задвижвал милиони автомобили Fiat. Този двигател осигурява максимална мощност от 70 к.с. (51,5 kW) при 6000 об/мин и въртящ момент от 92 Nm при 3500 об/мин, стойности, които осигуряват отлична пъргавина в градския трафик.
Архитектурата му е проектирана така, че да увеличи максимално топлинната ефективност и да сведе до минимум триенето. Цилиндровата глава с два клапана на цилиндър и система за безстепенно променливо газоразпределение и компактната горивна камера работят заедно, за да постигнат високо съотношение на компресия (12:1). Това, в комбинация с външния EGR клапан за рециркулация на отработените газове, оптимизира производителността на двигателя. Освен това, картерът от лята алуминиева сплав, създаден в сътрудничество с Teksid, допринася за ниско тегло от само 77 кг, подобрявайки както отзивчивостта на автомобила, така и намалявайки разхода на гориво.
Сърцето на системата: BSG и неговата батерия
Магията на хибрида се проявява чрез системата BSG (Belt-integrated Starter Generator).
Това устройство, монтирано директно върху двигателя и свързано чрез спомагателния ремък, изпълнява двойна функция:
- Рекуперация на енергия: По време на спиране и забавяне, BSG действа като генератор, възстановявайки кинетичната енергия, която иначе би била загубена.
- Подпомагане на двигателя: Рекуперираната енергия се съхранява в литиева батерия с капацитет 11 Ah. Този резерв се използва за осигуряване на пиково увеличение на мощността от 3,6 kW по време на ускорение, подпомагайки двигателя с вътрешно горене и намалявайки натоварването му.
BSG също така управлява бързото и безшумно рестартиране на двигателя след спиране, например на светофар.
Режим на движение по инерция за ефективно шофиране
Един от най-иновативните аспекти на тази технология е възможността за движение в режим „по инерция“. Благодарение на индикацията на арматурното табло, водачът може да постави трансмисията в неутрално положение под 30 км/ч. В тази фаза бензиновият двигател се изключва и всички функции на автомобила (хидравлично управление, спирачки, аудио система) продължават да се захранват от литиево-йонната батерия, което осигурява пълен контрол и значителни икономии на гориво.
6-степенната скоростна кутия и обща оптимизация
Системата „мек хибрид“ е съчетана с еволюция на 6-степенната ръчна скоростна кутия C514.
Тази скоростна кутия е оптимизирана за подобряване на ефективността и комфорта при шофиране:
- Новите компоненти с ниско триене и специфичната смазка намаляват загубите на енергия.
- По-дългата шеста предавка спомага за ограничаване на разхода на гориво при извънградски маршрути.
- Понижаването на целия силов агрегат с 45 мм спомага за понижаване на центъра на тежестта на автомобила, подобрявайки стабилността и поведението на пътя.
Модулна архитектура за бъдещето
Двигателят FireFly е част от ново семейство двигатели, разработени от FCA, за да бъдат модулни и адаптивни към различни приложения.
Тази базова структура осигурява не само ефективност и производителност, но и стандартизация, която улеснява производството и проправя пътя за бъдещи разработки, потвърждавайки ангажимента на Fiat към все по-ефективно и устойчиво бъдеще на мобилността.
Източник:
https://www.passioneautoitaliane.com
https://www.tjvickers.co.uk/fiat/-hybrid
Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS