Страница 1 от 1

Кога двигателя харчи масло?

Публикувано на: 13 Мар 2014, 15:00
от FIRE NG
Кога двигателя харчи масло и кои са причините за повишения разход на масло?
Когато търсим отговор на този въпрос, винаги първо хвърляме вината върху износени сегменти или гумички на клапаните, но…. дали е само това?

Ще се опитаме да отговорим на въпроса, кои са основните причини за повишения разход на масло в двигателя малко по-детайлно, като изброим почти всички вероятни причини, без да ги подреждаме по значимост или вероятност.

1. Разреждане на маслото с гориво – получава се когато двигателя работи с обогатена горивна смес и част от горивото преминава през сегментите в картера. Причините могат да бъдат много, но всички те, първо сигнализират с висок разход на гориво!

2. Износени основни лагери и шийки на коляновия вал - поради тази причина, голяма част от маслото изтича между шийката и лагера и облива обилно стената на цилиндъра!

3. Износени биелни лагери на коляновия вал – поради увеличения луфт, маслото изтича между лагера и шийката на коляновия вал и облива цилиндъра при което маслените сегменти не успяват напълно да го изчистят.

4. Пропуски и течове от гарнитури, уплътнения и маслопроводи – обикновено тези течове са видими, лесно се локализират и по миризмата на маслото се преценява дали е двигателно или трансмисионно.

5. Семеринги и уплътнения на коляновия и разпределителния вал – в повечето случай изтичането започва със сълзене и бързо се увеличава, а откриването на мястото е лесно, понеже от мястото което изтича се завихря от маховик, ремъчна шайба, колело… и остава следи по статични детайли.

6. Износени лагери на разпределителния вал - изтичайки, маслото облива водачите на клапаните, трудно се локализира и обикновено се свързва с тракането на разпределителния вал.

7. Износени или надрани стени на цилиндровия блок - обикновено се установява с измерване на компресията в цилиндрите и промяната на показанията след наливане на малко масло или визуално при демонтирана цилиндрова глава.

8. Износени сегменти или повредени канали в буталото – установява се визуално при демонтирани бутала или опитно с наливане на масло в цилиндрите и промяната на компресията.

9. Износени водачи на клапаните и амортизирани гумички на клапаните – много честа причина, особено с уплътнителите (гумичките) на клапаните, при което след подмяна разхода на масло влиза в норми.

10. Износени лагери на турбината на турбокомпресора – при тази причина, обикновено се забелязва значително количество на масло във въздуховодите на турбопътищата, единственото решение е ремонт или смяна на турбокомпресора.

11. Неподходящо масло за двигателя или значително просрочен момент на смяна – всяко масло си има определен ресурс при който си запазва смазочните характеристики и всяка просрочена смяна води до повишен разход. Всеки двигател си има препоръчано от производителя масло, което трябва да се съобразява при избора.

12. Запушена система за вентилация на картера – причината идва от запушен с нагар маркуч, клапан или отдушник от системата за вентилация, при което се повишава налягането в картера, а от там и обилното обливане на цилиндрите с масло.

Източник:
:arrow: http://axm-auto.com/