Техническо обслужване на Fiat Uno
Публикувано на: 22 Сеп 2007, 22:37
Fiat Uno е една сравнително проста и лесна за подръжка кола, без сложни възли и детайли. По-принцип няма да имате големи проблеми с по-новите модели Uno, особено ако двигателят ви е FIRE, но много от тези коли в България са достигнали възрастта в която е нормално различните компоненти да започнат да се износват. Стандартните двигатели на Fiat Uno изкарват без ремонти около 120 000 км., а нужда от големи ремонти се появява след около 180 000 км.
Двигателите FIRE издържат над 200 000 км. без съществени ремонти.
За безпроблемна работа на колата изпълнявайте редовно следното:
- Сменяйте маслото и масления филтър най-много на 15 000 км. или ежегодно.
- През не повече от 20 000км. сменяйте горивния филтър, въздушния филтър и свещите.
- На 60 000 км. или през 2 години сменете охлаждащата и спирачната течност.
- На 100 000 км. се подменят зъбчатия приводен ремък и трансмисионното масло.
- Преглеждайте редовно двигателя и трансмисията за утечки - това е един от най-честите проблеми с Uno.
- Маншоните на осите често се късат, периодично ги преглеждайте не само от страната на колелото, но и откъм скоростната кутия.
- Не претоварвайте двигателя с високи скорости, Fiat Uno не е скоростен автомобил.
- След запалване не ускорявайте студения двигател през зимата до прекалено високи обороти.
- Желателно е колата ежегодно или през 15-20 000 км. да минава през специализиран сервиз за преглед на по-важните възли и системи.
- Избягвайте случайни сервизи и майстори - могат да ви струват много нерви и пари.
Ако сте закупили кола на старо с неизвестна история:
- Проверете(по-възможност в специализиран сервиз)състоянието на всички важни възли и системи на колата - това може да ви спести много по-късни проблеми.
- Сменете свещите, маслото, масления филтър, ангренажния ремък, въздушния филтър, спирачната течност, охладителната течност, перата на чистачките..
- Проверете всички фарове и мигачи, както и работата на вентилатора за охлаждане на радиатора.
- Препоръчително е да използвате течност за прочистване на горивната система - изсипва се в резервоара или се впръсква в карбуратора.
Ако притежавате някои от по-скромните модели Fiat Uno (903, 999 куб.см.) има възможност да приспособите много от частите на моделите Turbo за тях, което ще подобри значително качествата на вашата кола
http://fiat-uno.oneinform.com/povredi.html - Най-чести повреди при Fiat Uno
http://fiat-uno.oneinform.com/
Двигателите FIRE издържат над 200 000 км. без съществени ремонти.
За безпроблемна работа на колата изпълнявайте редовно следното:
- Сменяйте маслото и масления филтър най-много на 15 000 км. или ежегодно.
- През не повече от 20 000км. сменяйте горивния филтър, въздушния филтър и свещите.
- На 60 000 км. или през 2 години сменете охлаждащата и спирачната течност.
- На 100 000 км. се подменят зъбчатия приводен ремък и трансмисионното масло.
- Преглеждайте редовно двигателя и трансмисията за утечки - това е един от най-честите проблеми с Uno.
- Маншоните на осите често се късат, периодично ги преглеждайте не само от страната на колелото, но и откъм скоростната кутия.
- Не претоварвайте двигателя с високи скорости, Fiat Uno не е скоростен автомобил.
- След запалване не ускорявайте студения двигател през зимата до прекалено високи обороти.
- Желателно е колата ежегодно или през 15-20 000 км. да минава през специализиран сервиз за преглед на по-важните възли и системи.
- Избягвайте случайни сервизи и майстори - могат да ви струват много нерви и пари.
Ако сте закупили кола на старо с неизвестна история:
- Проверете(по-възможност в специализиран сервиз)състоянието на всички важни възли и системи на колата - това може да ви спести много по-късни проблеми.
- Сменете свещите, маслото, масления филтър, ангренажния ремък, въздушния филтър, спирачната течност, охладителната течност, перата на чистачките..
- Проверете всички фарове и мигачи, както и работата на вентилатора за охлаждане на радиатора.
- Препоръчително е да използвате течност за прочистване на горивната система - изсипва се в резервоара или се впръсква в карбуратора.
Ако притежавате някои от по-скромните модели Fiat Uno (903, 999 куб.см.) има възможност да приспособите много от частите на моделите Turbo за тях, което ще подобри значително качествата на вашата кола

