Страница 1 от 1

Техническо обслужване на Fiat Uno

Публикувано на: 22 Сеп 2007, 22:37
от FIRE NG
Fiat Uno е една сравнително проста и лесна за подръжка кола, без сложни възли и детайли. По-принцип няма да имате големи проблеми с по-новите модели Uno, особено ако двигателят ви е FIRE, но много от тези коли в България са достигнали възрастта в която е нормално различните компоненти да започнат да се износват. Стандартните двигатели на Fiat Uno изкарват без ремонти около 120 000 км., а нужда от големи ремонти се появява след около 180 000 км.

Двигателите FIRE издържат над 200 000 км. без съществени ремонти.

За безпроблемна работа на колата изпълнявайте редовно следното:

- Сменяйте маслото и масления филтър най-много на 15 000 км. или ежегодно.

- През не повече от 20 000км. сменяйте горивния филтър, въздушния филтър и свещите.

- На 60 000 км. или през 2 години сменете охлаждащата и спирачната течност.

- На 100 000 км. се подменят зъбчатия приводен ремък и трансмисионното масло.

- Преглеждайте редовно двигателя и трансмисията за утечки - това е един от най-честите проблеми с Uno.

- Маншоните на осите често се късат, периодично ги преглеждайте не само от страната на колелото, но и откъм скоростната кутия.

- Не претоварвайте двигателя с високи скорости, Fiat Uno не е скоростен автомобил.

- След запалване не ускорявайте студения двигател през зимата до прекалено високи обороти.

- Желателно е колата ежегодно или през 15-20 000 км. да минава през специализиран сервиз за преглед на по-важните възли и системи.

- Избягвайте случайни сервизи и майстори - могат да ви струват много нерви и пари.

Ако сте закупили кола на старо с неизвестна история:

- Проверете(по-възможност в специализиран сервиз)състоянието на всички важни възли и системи на колата - това може да ви спести много по-късни проблеми.

- Сменете свещите, маслото, масления филтър, ангренажния ремък, въздушния филтър, спирачната течност, охладителната течност, перата на чистачките..

- Проверете всички фарове и мигачи, както и работата на вентилатора за охлаждане на радиатора.

- Препоръчително е да използвате течност за прочистване на горивната система - изсипва се в резервоара или се впръсква в карбуратора.

Ако притежавате някои от по-скромните модели Fiat Uno (903, 999 куб.см.) има възможност да приспособите много от частите на моделите Turbo за тях, което ще подобри значително качествата на вашата кола

:arrow: http://fiat-uno.oneinform.com/povredi.html - Най-чести повреди при Fiat Uno

:arrow: http://fiat-uno.oneinform.com/